S blížícím se termínem voleb poroste okopávání kotníků jednotlivých kandidátů. Je to tak vždycky a covid ani hodonínské tornádo nejsou důvody, aby stávajících devět sněmovních subjektů zakopalo válečnou sekyru. Právě proto, že se v mnohém KSČM a SPD programově shodují, bojují o stejný elektorát. Odcházející předseda Vojtěch Filip se v pondělí pustil na facebooku do kampaně Tomia Okamury
Nejčtenějšími novinami jsou letáky s Lidlu, pravý české pokrokové přísloví, kterým se řídí i Tomio Okamura. Proto se nelze divit, že SPD nasadila marketingový tah s kamionem Spďák. Ten má s „dumpingovými cenami“ potravin obrážet česká města a vesnice a vysvětlovat lidem, že české potraviny by bez diktátu EU mohly být daleko levnější. K Okamurově kampani se však vyjádřil odcházející předseda komunistů Vojtěch Filip.
„ Okamurův Český jarmark se second handovými cenami zemědělských produktů skončil ostudou ještě dříve, než se rozjel na plné obrátky. Šéf SPD se podle všeho dal před farmáři a potravináři na útěk. Nic neočekávaného. Je už na vás, občanech, abyste zvážili důvěryhodnost tohoto politického subjektu,“ uvedl Filip na facebooku strany. Redakce VH následně žádala dovysvětlení příspěvku v jakém smyslu se měl Okamura zostudit. „ Tak jak jsem to napsal,“ uvedl Filip pro VH bez bližšího rozvedení. Okamura si jistě uřízl mnoho ostud vlastní vinou od fotofiltru na zvětšení svalů až po odcizenou, či lépe řečeno nevyzdrojovanou citaci čestného předsedy slovenských socialistů, kterou přednášel na půdě Sněmovny.
Stejný rybník
Elektorát KSČM a SPD je podobný. Okamura v každém druhém příspěvku velebí českého důchodce a vyzývá vládu, aby zvedala penze nad rámec běžné valorizace. O tyto kdysi tradiční voličskou baštu komunistů se tak utkávají společně s hnutím ANO a částí ČSSD. Podobná řešení mají strany i v oblasti exekucí, přístupu k NATO, atd.