Karanténa, nouzový stav, omezený pohyb, zavřené obchody a omezené služby, i tak by se dal stručně popsat podzim letošního končícího roku. Češi tak museli přistoupit k jiným formám předvánočních nákupů. Eshopy proto trhaly rekordy. V internetových obchodech utratili Češi 68 miliard korun. Online obchody se tak musely vypořádat s 30 miliony objednávek, uvádí server Novinky.cz.
Letos před Vánoci jsme mohli být svědky rekordních útrat v internetových obchodech. Podle společnosti Shoptet české e-shopy dosáhly na obrat ve výši 70 miliard korun.
„Přímo v e-shopech, které spadají pod naši platformu, dosáhne obrat prodejů v listopadu a prosinci přibližně 9,2 miliard korun. Při analýze dat za celou českou e-commerce potom vychází celkový objem prodejů v hlavní sezoně na zhruba 68 miliard korun,“ doplnil podle serveru Novinky.cz Miroslav Uďan ze společnosti Shoptet s tím, že opětovné otevření kamenných krámů internetové kolosální objednávky nezpomalilo.
„Dosažený objem prodejů tak potvrdil odhad Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která počátkem prosince předpokládala, že by obraty e-shopů za předvánoční období mohly dosáhnout 65 miliard korun, což znamená meziroční růst o více než 25 procent,“ píše server s tím, že oproti loňsku je to výrazně výše. V loňském předvánočním období si totiž zákazníci nakoupili on-line zboží za více než 52 miliard korun.
Tři objednávky „na hlavu”
Z analýzy vyplývá, že se za listopad a prosinec odbavilo celkem 30 milionů objednávek. Lze říci, že s ohledem na počet obyvatel, to vychází na tři objednávky na jednoho člověka.
„Absolutní vrchol prodejů internetové obchody očekávaly v týdnu od 7. prosince, což i data potvrdila. Rekordním dnem se totiž letos stala středa 9. prosince, kdy lidé v českých e-shopech utratili 1,5 miliardy korun během jediného dne,“ přibližuje dále server.
Lze se také povšimnout, že zákazníci letos s nákupy začali podstatně dříve. Podle Uďana důvodem byl strach z toho, aby dárky dorazily včas s ohledem na přetížené přepravní služby.