Letošní říjen bude patřit konferenci IRFC 2022 (5.-7.10.2022) v Praze, na který se sjedou špičky železničního sektoru. Budou debatovat o současných výzvách, problémech či nových technologiích v tomto dopravním segmentu. Akci organizuje OLTIS Group a proběhne pod záštitou českého předsednictví radě EU.
Železniční sektor čeká na podzim další významná akce. Tentokrát to je Mezinárodní fórum a konference železniční dopravy (IRFC), jejíž 7. ročník se odehraje v Praze 5.-7.10.2022. Hlavní město České republiky tak na několik dní bude žít železnicí a sjedou se sem špičky sektoru. Jejich debaty a výstupy budou o současných výzvách nebo problémech tohoto segmentu dopravy a nejen to. Na přetřes přijdou i nové technologie, které by mohly posunout železnici dále a udělat z ní mód dopravy pro 21. století.
Organizátorem akce je OLTIS Group – společnost zaměřující se na dodávky dopravních IT systémů – a proběhne pod záštitou českého předsednictví Radě EU a Ministerstva dopravy ČR. To dává IRFC 2022 punc významné události pro celou Českou republiku a lze očekávat, že letošní ročník tak bude opravdu velkolepý. Konat se bude v prostorách Clarion Congress Hotel Prague, který se nachází v pražských Vysočanech.
Zde se v pěti různých sekcích budete moci dovědět o tom nejnovějším, co se právě děje v železničním sektoru. Pojďme se tedy blíže podívat na jednotlivé sekce.
První sekce se zaměří na nastavení priorit ČR v oblasti dopravy, především železnice, společně s diskuzí o důležitosti železnice v dopravním systému Evropy. Co se tedy dozvíme? Budou to jistě záležitosti spjaté s Green Dealem, geopolitickou situací a potřeby železnice s ní spojené nebo strategie směřování železnice jako páteře mobility v EU a jejích členských státech. Vystoupí zde politici, dopravci, manažeři infrastruktury a zástupci dodavatelského průmyslu.
Druhá sekce se zaměří více na konkrétní témata a jsou to standardizace a interoperabilita. Budete se moci dozvědět, co tato dvě slova přináší rozvoji železnice. Sekci bude moderovat výkonný ředitel European Railway Agency (ERA) Josef Doppelbauer a je rozdělena do tří tematických oddílů – TSI revizní cyklus 2022 (jeho význam a naplnění), nová generace ERTMS (vize nebo realita) a Digitální automatické spřáhlo (výzva pro nákladní dopravu). Za EU zde vystoupí evropský koordinátor DG MOVE pro ERTMS Matthias Ruete a za soukromou sféru třeba jeden ze zakládájících členů Europe’s Rail Joint Undertaking (ER JU) AŽD. Představí nám Koncept Future Railway Mobile Communications System (FRMCS) a jestli nám European Rail Traffic Management System (ERMTS) umožní zavést autonomní řízení dopravy.
Třetí sekce bude patřit synergiím v železničním sektoru, tématu vodíku na železnici anebo příspěvku o zkušenostech zakládajících členů ER JU. Vaším moderátorem pro tuto sekci je právě výkonný ředitel ER JU Carlo Borghini. Za přispěvatele to budou například místopředseda States Representatives Group ER JU Miroslav Haltuf, zmocněnec ministra průmyslu a obchodu pro vodíkové technologie Petr Mervart či vedoucí odboru Budoucí systémy měst a mobility DG MOVE Philippe Froissard.
A čtvrtá sekce bude patřit jednomu zajímavému a aktuálnímu tématu pro Českou republiku – vysokorychlostní železnice (VRT). Moderování si tak nemohl vzít na starost nikdo jiný než generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda, jakožto šéf českého správce železniční infrastruktury. S příspěvky pak vystoupí Ministerstvo dopravy ČR, členové Poslanecké sněmovny ČR nebo také zástupce East Japan Railway Company. Dovíte se tak více o problematice VRT, jak se plánuje, jak přispěje k hospodářskému rozvoji a kdy bude funkční u nás.
Témat bude opravdu hodně a dozvíte se to nejzajímavější od předních představitelů železničního sektoru. Hlavně tedy to, kam bude železnice směřovat v příštích letech a jestli jí některé technologie dopomohou k renesanci a aby se stala nejvyužívanějším způsobem dopravy pro 21. století.